مرکز ماساژ تهران و سالن لاغری تهران

بهبود حواس توسط ماساژ

بهبود حواس توسط ماساژ

حس آرامش همراه با ماساژ

بهبود حس یک مزیت مشترک است که از طریق ماساژ به دست می آید. پوست مهمترین عملکردهای حسی را بر عهده دارد زیرا مسئول ارتباطات، محافظت و حرکت هماهنگ است.

 

عصب ها همان چیزی است که به اطلاعات حسی پاسخ می دهد و اطلاعات را از طریق سیستم عصبی محیطی به سیستم عصبی مرکزی منتقل می کند. هنگامی که اطلاعات در سیستم عصبی مرکزی قرار گرفت، پاسخ داده می شود.

فیبرهای عصبی حس را به این ناحیه تامین می کنند. هرچه ناحیه ای که رشته های عصبی تامین می کنند کوچکتر باشد، احساس قوی تر است.

نواحی مانند انگشتان دست و لب ها دارای حس قوی هستند

احساسات منفی بسیاری وجود دارد که یک فرد می تواند احساس کند. شایع ترین احساساتی که احساس می شود شامل بی حسی، گزگز، سوزن سوزن شدن و درد مبهم است. همچنین بسیاری از علل رایج احساسات منفی از جمله آسیب های مربوط به اعصاب، لیز خوردن یا برآمدگی دیسک و فشرده شدن اعصاب وجود دارد.

 

 

مناسب ترین ماساژ ها برای بهبود حس چیست؟

طیف وسیعی از انواع ماساژ مناسب برای بهبود حس وجود دارد. انواع ماساژ که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

ماساژ درمانی

ماساژ سوئدی

رایج ترین انواع ماساژ مورد استفاده برای بهبود حس شامل ماساژ درمانی و ماساژ سوئدی است.

برای بهبود حس می توان از ماساژ درمانی استفاده کرد. ماساژ درمانی از طریق دستکاری فیبرهای عضلانی و بافت ها باعث آرامش عضلات سطحی و عمیق می شود. ماساژ درمانی همچنین با ایجاد اصطکاک بین پوست و انگشتان به افزایش جریان خون کمک می کند. هنگامی که آسیب عصبی رخ می دهد، احساس اغلب ضعیف است و باعث سفت شدن ماهیچه ها می شود و ترمیم کامل آسیب عصبی را غیرفعال می کند. شل شدن عضلات و افزایش جریان خون هر دو به تسکین علائم حس ضعیف و افزایش التیام رشته های عصبی آسیب دیده کمک می کند و باعث بهبود بیشتر حس می شود.

 

ماساژ سوئدی می تواند به بهبود حس کمک کند. ماساژ سوئدی نوعی ماساژ ملایم است که آرامش را هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی افزایش می دهد. ماساژ سوئدی همچنین به بهبود جریان خون کمک می کند. بهبود جریان خون می تواند علائم احساس ضعیف مانند سوزن سوزن شدن و بی حسی را تسکین دهد، جایی که جریان لنفاوی با هدف از بین بردن ضایعات متابولیک، علائمی مانند درد و درد مبهم را تسکین می دهد. افزایش آرامش، بهبود جریان خون و کارآمدتر کردن جریان لنفاوی همگی به بهبود حس کمک می کنند.

چه تکنیک هایی برای بهبود حس استفاده می شود؟

برای بهبود حس می توان از تکنیک های مختلفی استفاده کرد. رایج ترین تکنیک های مورد استفاده عبارتند از:

  • افلوراژ
  • ورز دادن
  • تحرک

تکنیک هایی که اغلب برای بهبود حس استفاده می شوند عبارتند از افلوراژ، ورز دادن و حرکت دادن.

Effleurage می تواند برای بهبود حس استفاده شود. Effleurage یک تکنیک ملایم است که شامل اعمال فشار نرم به ناحیه درمان با استفاده از دست ها و انگشتان صاف است. اعمال فشار نرم باعث افزایش گردش خون می شود. افزایش گردش خون می تواند به کاهش سوزن و بی حسی کمک کند و در عین حال سفتی و تنش عضلانی را نیز از بین ببرد. کاهش سفتی و تنش عضلانی باعث تسکین دردها و دردهای مبهم می شود. بنابراین افزایش گردش خون می تواند حس را بهبود بخشد.

ورز دادن معمولا برای بهبود حس استفاده می شود. ورز دادن جایی است که بافت های نرم کشیده و فشرده می شوند. فشردگی عصب و احساس درد مبهم را می توان با ورز دادن کاهش داد. ورز دادن به دستکاری عضلات و بافت ها برای شل شدن کمک می کند. بافت های عصبی نیز تشویق می شوند تا آرام شوند. شل شدن ماهیچه ها و بافت های عصبی به کاهش تنش در اطراف نواحی تحت فشار عصبی کمک می کند تا حرکت را افزایش داده و فشار را آزاد کند. آزاد شدن فشار عصبی باعث بهبود حس می شود. افزایش آرامش همچنین به کاهش احساس درد مبهم و بهبود بیشتر حس کمک می کند.

تحرک تکنیک موثری است که برای بهبود حس استفاده می شود. تحرکات شامل اعمال فشار روشن و خاموش بر روی مفاصل یا نواحی سفتی است. گیرافتادگی و فشردگی عصب اغلب علت احساسات ضعیف است. گیرافتادگی و فشرده سازی عصب اغلب در مفاصل دیده می شود. موبیلیزاسیون ها برای تسکین سفتی مفاصل و افزایش حرکت و انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرند. کاهش سفتی در مفصل اغلب می تواند منجر به تسکین برخورد و فشرده سازی عصب به دلیل افزایش دامنه حرکتی شود. از بین بردن گرفتگی عصب و فشرده سازی می تواند به بهبود حس کمک کند.

چه زمانی ماساژ می تواند به بهبود حس کمک کند؟

بهبود حس از طریق ماساژ می تواند به طرق انجام شود. روش هایی که ماساژ می تواند کمک کند عبارتند از:

  • رفع درد حاد
  • پس از مصدومیت

 

ماساژ برای بهبود حس می تواند به درمان درد حاد، اثرات آسیب و افزایش آرامش کمک کند.

 

با بهبود حس می توان درد حاد را کاهش داد. یک اثر رایج احساس ضعیف، احساس درد مبهم و افزایش درد است. درد می تواند حرکات را محدود کرده و استرس را افزایش دهد و بر میزان درد بیشتر شود. ماساژ با کاهش سفتی عضلانی، کاهش تنش، کاهش اسپاسم عضلانی و افزایش التیام درد را تسکین می دهد. کاهش درد حاد از طریق ماساژ باعث می‌شود که درد مبهم و احساس درد کاهش یابد و باعث بهبود حرکت و کاهش استرس شود. تسکین احساس درد و درد مبهم به بهبود حس کمک می کند.

 

 

اثرات آسیب را می توان با ماساژ کاهش داد. آسیب می تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از شرایط در بدن شود. یک اثر رایج آسیب شامل فشردگی عصب یا آسیب به بافت عصبی است. طیف وسیعی از صدمات می تواند باعث ایجاد اثرات منفی شود. شایع ترین آسیب ها شامل آسیب پس از ورزش یا بلند کردن و کشیدن اجسام سنگین است. آسیب به اعصاب می تواند باعث درد ارجاعی و همچنین بی حسی و سوزن سوزن شود. ماساژ با تسکین فشرده سازی اعصاب و افزایش ترمیم بافت های عصبی آسیب دیده به کاهش اثرات آسیب کمک می کند. تسکین اعصاب تحت فشار و التیام بافت های عصبی آسیب دیده باعث کاهش احساسات منفی مانند سوزن سوزن شدن و بی حسی برای بهبود حس می شود.

 

هنگامی که احساس بهبود می یابد، آرامش افزایش می یابد. هنگامی که احساساتی مانند سوزن سوزن شدن، درد مبهم و بی حسی رخ می دهد، آرامش می تواند کاهش یابد. در بیشتر افراد، حرکات خاصی باعث ایجاد این احساسات می شود. فرد اغلب از حرکات خاص خودداری می کند تا از عود مجدد احساسات جلوگیری کند. اجتناب از حرکات خاص اغلب می تواند منجر به ناراحتی، ناتوانی در شرکت در فعالیت های روزانه و افزایش استرس شود. هدف ماساژ افزایش آرامش با تسکین احساسات منفی است. ماساژ با کاهش فشار عصبی، از بین بردن سفتی و تنش عضلانی و از بین بردن هرگونه تجمع مواد زائد متابولیک، احساسات منفی را تسکین می دهد. بنابراین تسکین احساسات منفی باعث بهبود حس می شود.

متن سربرگ اثرات فیزیولوژیکی ماساژ برای بهبود حس چیست؟

انواع مختلفی از اثرات فیزیولوژیکی در طول ماساژ برای کمک به بهبود حس رخ می دهد. اثرات فیزیولوژیکی که بیشتر رخ می دهد عبارتند از:

 

  • افزایش اتساع عروق
  • حذف مواد زائد

 

افزایش اتساع عروق یک اثر فیزیولوژیکی است که برای کمک به بهبود حس رخ می دهد. اتساع عروق فرآیندی است که هیستامین به عنوان یک انتقال دهنده عصبی به منظور افزایش نفوذپذیری عروق خونی عمل می کند. افزایش نفوذپذیری رگ‌های خونی، عضلات صاف پوشاننده رگ‌ها را تشویق به شل شدن می‌کند و به رگ‌ها اجازه می‌دهد تا گشاد شوند و به سطح پوست نزدیک‌تر شوند. اتساع عروق باعث افزایش جریان خون در اطراف بدن و همچنین کاهش تورم می شود. گردش خون ضعیف یکی از علل شایع سوزن سوزن شدن، احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی است. تشویق اتساع عروق برای افزایش جریان خون، باعث افزایش خون رسانی به ناحیه با احساس ضعیف می شود. افزایش خون رسانی به تسکین سوزن سوزن شدن، سوزن سوزن شدن و بی حسی کمک می کند و بنابراین حس را بهبود می بخشد.

 

حس با حذف مواد زائد بهبود می یابد. حذف مواد زائد شامل تحریک سیستم لنفاوی است. سیستم لنفاوی از عروق لنفاوی تشکیل شده است که مایعات لنفاوی را حمل می کنند. سیستم لنفاوی مسئول حذف مواد زائد و سموم از بدن است. یک احساس منفی رایج، دردهای مبهم است. درد مبهم می تواند ناشی از خستگی یا ضعف عضلانی باشد که به دلیل تجمع مواد زائد رخ داده است. افزایش دفع مواد زائد، خستگی و ضعف عضلانی را کاهش می دهد تا به کاهش درد مبهم کمک کند. کاهش درد مبهم باعث بهبود حس می شود.

 

 

خلاصه

بهبود حس شامل کاهش بی حسی، گزگز، سوزن سوزن شدن و احساس درد مبهم است. انواع ماساژ را می توان برای بهبود حس استفاده کرد، از جمله ماساژ درمانی و ماساژ سوئدی. طیف وسیعی از تکنیک‌های ماساژ از طریق ماساژ برای کمک به بهبود حس از جمله افلوراژ، ورز دادن و حرکت استفاده می‌شود. بهبود حس از طریق ماساژ می تواند به کاهش درد و اثرات منفی آسیب و افزایش آرامش کمک کند. بسیاری از اثرات فیزیولوژیکی از جمله افزایش اتساع عروق و حذف مواد زائد در ماساژ به منظور کمک به بهبود حس رخ می دهد.

چگونه می توانم برای بهبود حس توسط ماساژ اقدام کنیم؟

جوابش خیلی سادست ، گوشی را بردارید و با ما تماس بگیرید

  • شماره های تماس : ۰۹۳۳۲۱۶۲۷۱۷ – ۰۹۱۹۰۰۳۹۱۷۰ – ۰۲۱۷۷۳۸۹۳۸۸
پیمایش به بالا